Ghidul De Pitch
Ghidul de Pitch in publicitate – recomandari pentru licitatii transparente si eficiente.
Urmand bunele practici adoptate deja la nivel international, UAPR introduce in industria romaneasca de comunicare Ghidul de Pitch, un set de recomandari destinate in egala masura agentiilor si clientilor de publicitate, menite sa asigure respectarea standardelor profesionale si transparenta licitatiilor in industria locala de publicitate.
„Ghidul de pitch este un set de recomandari ce vin in ajutorul clientilor cand cauta, evalueaza si aleg cea mai potrivita agentie pentru nevoile lor de marketing. Nu este un set de reguli obligatorii, ci, mai degraba, o lista cu ce se face si, mai ales, ce nu se face intr-un pitch. Recomandarile vizeaza modul in care trebuie conduse pitch-urile pentru a asigura transparenta procesului si corectitudinea ce sta la baza respectului reciproc in relatia agentie–client”, declara Radu Florescu, presedinte UAPR.
Ghidul descrie etapele unui pitch, identifica elementele necesare pentru ca procesul de selectie sa fie unul profesionist si contine recomandari utile pentru clienti si agentii. Fiecare pitch presupune alocarea unor resurse importante atat din partea clientului cat si a agentiei. De aceea, ghidul contine indrumari privind organizarea si participarea la pitch-uri si reprezinta un reper de orientare si management.
„Rolul Ghidului de Pitch este sa simplifice si sa eficientizeze desfasurarea pitch-urilor in general, si pentru client si pentru agentie, oferind un model usor de implementat al carui scop este un proces de pitch clar, previzibil si transparent. Pentru ca atunci cand agentiile participa cu incredere la un proces de selectie, clientii au o sansa mai buna sa isi atinga obiectivul propus”, spune Stefan Iordache, vicepresedinte UAPR.
Ghidul de Pitch a fost elaborat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, in colaborare cu IAA Romania si Musliu & Asociatii, cu sprijinul Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare si in dialog constant cu factori de decizie in domeniu. Documentul are la baza ghiduri asemanatoare realizate de asociatii internationale reprezentative pentru industria de publicitate.
Ghidul a fost transmis agentiilor membre UAPR si clientilor interesati. Avem convingerea ca Ghidul de Pitch va clarifica multe aspecte in procesul de licitatii si, ca atat clientii cat si agentiile vor avea de castigat respectand aceste recomandari, menite sa reduca birocratia, sa creasca transparenta si sa consolideze relatiile de business bazate pe respect reciproc.
>> Feedback si Evaluare Post Pitch