Post Pitch Survey System
UAPR este constant preocupata de modalitatea in care pitch-urile ar putea deveni mai eficiente si pentru client si pentru agentie. Un prim pas a fost lansarea Ghidului de Pitch, un model clar, optim de derulare a pitchurilor, recomandari pentru fiecare etapa, principii care aduc transparenta si eficienta in derularea pitch-urilor.
In continuare, dezbaterea cu privire la pitch-uri trebuie sa ramana deschisa. Pentru aceasta, UAPR a lansat Post Pitch Survey System, o platforma care gestioneaza feedbackul agentiilor despre pich-urile la care au participat in ultima perioada.
Obiectivul principal al acestui survey este sa urmareasca evolutia perceptiilor membrilor UAPR si ale altor agentii active pe piata referitoare la pitch-uri si, in mod special, sa identifice aspecte ale pitch-urilor care ar putea fi imbunatatite.
Post-Pitch Survey analizeaza si felul in care departamentul de achizitii al clientului se implica in proces si contributia pe care o aduce in optimizarea pitch-ului.
Chestionarul poate fi completat online si anonim de catre reprezentatul agentiei. Acesta raspunde intrebarilor referitoare la felul in care s-au desfasurat pitch-urile la care agentia sa a participat.
Cateva exemple de aspecte evaluate:
> Cerinta clientului pentru pitch-ul in cauza a fost clara
> Cerinta clientului pentru pitch-ul in cauza a fost clara
> Brieful este bine articulat
> RFI este clar si concis
> RFI da posibiltatea agentiilor sa isi diferentieze oferta
> Numarul de agentii invitate in pitch este cunoscut
> Intalnirile intermediare au fost relevante si bine desfasurate
> Feedback-ul din intalnirile intermediare a fost clar si actionabil
> Factorii de decizie au fost implicati in tot procesul pitch-ului
> Nu exista neclaritati si ambiguitati referitoare la procesul de decizie sau la persoana/persoanele responsabila/e pentru decizie
> Bugetul a fost clar de la inceput
> S-a primit feedback clar la sfarsitul procesului de pitch
> Rolul departamentului de achizitii a fost stabilit de la inceputul procesului
> Modul in care departamentul de achizitii s-a implicat a fost transparent si corect
Completarea chestionarului dureaza maxim 7 minute.
Aceasta cercetare isi propune sa prezinte trenduri trimestriale, directii in care procesul de pitching s-a imbunatatit sau nu, pe fiecare dintre criteriile evaluate. Pe baza trendurilor identificate de catre UAPR Post-Pitch Survey vom lansa dezbateri si recomandari catre piata.