Iulie 2016 Peste 60 de studenti si tineri profesionisti din industria de marketing si comunicare au participat la cea de-a saptea editie a EACA International Advertising Summer School, ce a avut loc in iulie, la Berlin. Evenimentul este organizat anual de catre Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare in parteneriat cu EDCOM, Institutul European pentru Educatie in Comunicarea Comerciala.

EACA summer school
Edcom

Programul scolii de vara a inclus workshopuri pe mai multe teme, in functie de experienta si cunostintele celor prezenti. In urma acestor workshopuri, participantii, impartiti in echipe multidisciplinare au fost provocati sa intre in competitie si sa propuna o campanie de comunicare pe baza unui brief primit din partea Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecom.

Workshopurile pentru studenti s-au axat pe expertize precum planificarea strategica, aptitudini de prezentare, creativitate digitala, comunicare interactiva sau intelegerea relatiilor dintre agentii si clienti. In acelasi timp, tinerii profesionisti din marcom au discutat cu experti despre comunicarea eficienta, aplicarea principiilor de economie comportamentala brandurilor, adaptarea continutului la publicul tinta sau comunicarea digitala.

Inspirati de aceste workshopuri tinute de profesionisti de marca din industrie, participantii au creat apoi o campanie pe baza briefului Deutsche Telekom, cu spijinul agentiei de creatie DDB Berlin. Echipele au fost provocate sa creasca preferinta pentru brand si promovarea brandului prin crearea unei relatii emotionale cu consumatorul, mai puternica decat aspectele rationale precum produsele sau pretul acestora.

Din juriu au facut parte Tamas Kovacs (Marketing Communications Expert, Deutsche Telekom), Matthias Rech (Senior Planner, DDB Berlin), Ralf Nöcker (Director General, GWA), Dörte Schultze-Seehof (Rectorul Academiei de Design din Berlin), Micky Denehy (Director, EACA International School of Advertising and Communications) si Dominic Lyle (Director General, EACA).

Dintre echipele de studenti, Columbus Creative a castigat competitia cu campania #europeisforsharing, punand accentul pe forta unei Europe unite, fara bariere intre tari.
Aceasta idee creativa foarte puternica a venit insotita de o strategie bine conturata ce includea in egala masura tehnici de comunicare traditionale si inovatoare. Intrebati despre experienta lor la aceasta scoala de vara, membrii echipei au spus: „A fost o experienta minuntata si ne-am facut prieteni buni aici. Ne-a ajutat foarte mult faptul ca am fost grupati in echipe multidisciplinare cu experienta in diferite domenii. Astfel am ajuns la idea creativa a campaniei noastre: Europa este a tuturor.”

Columbus Creative

In cazul tinerilor profesionisti The Fab Four a castigat competitia cu campania #sharelifessimpletruths, animata de ideea ca generatia millennials ar trebui sa imparta cu ceilalti momentele veritabile in viata, chiar daca acestea nu arata grozav in social media. „Suntem foarte incantati, am petrecut o saptamana minunata si ne-am facut prieteni grozavi. Scoala de vara este extrem de relevanta pentru munca noastra de zi cu zi.” au spus membrii echipei.

Toate echipele au impresionat juriul prin ideile lor creative, prin energia pe care au pus-o in prezentarile de pitch si prin pasiunea pentru publicitate in general.

Potrivit lui Micky Denehy, Directorul EACA International School of Advertising and Communications, juriul a fost foarte impresionat de entuziasmul participantilor si de calitatea prezentarilor realizate intr-un timp atat de scurt. „Echipele de studenti ne-au uimit cu avantul si curajul ideilor lor iar cele de tineri profesionisti au tratat cu seriozitate problemele pe care le aveau de rezolvat. Cu totii au facut prezentari extraordinare” a declarat Denehy.

In incheiere, Dominic Lyle, Director General EACA, a spus: „Cred ca aceasta a fost una dintre cele mai reusite editii ale scolii de vara, daca este sa ne uitam la implicarea participantiilor si la entuziasmul cu care au raspuns provocarilor. Extraordinar la scoala de vara este faptul ca aduce impreuna tineri din diferite tari, cu diferite culturi care invata cum sa lucreze impreuna intr-o echipa”.

Urmatoarea editie a scolii de vara EACA va avea loc la inceputul lui iulie 2017.